Roadtrip door Florida (deel 1)

16 december 2018 - Tallahassee, Florida, Verenigde Staten

Zaterdagochtend 15 december, auto volgeladen. We zetten koers naar Tallahassee, de hoofdstad van Florida. Een kleine 3 uur rijden vanaf Moeke thuis. Onderweg zien we de omgeving veranderen. Er komen palmbomen en zelfs fietspaden.

Onze eerste stop in Tallahasee is de State Capitol. Je hebt een nieuw, dat gesloten is op zaterdag, maar waar wel mooie dolfijnen voor staan. Daarachter staat het oude State Capitol en dat is nu een museum. We zien er het gerechtshof, 'de kamer' en 'de senaat'. Op de trappen van dit gebouw, daar waar we binnenkwamen, zal in januari de inauguratie van de nieuwe gouverneur plaatsvinden.

Daarna gaan we nog verder terug in de tijd. We rijden naar Mission San Luis. Een nederzetting net buiten Tallahassee waar de Spanjaarden en de Apalachee-indianen samen leefden. Er was net een soort festival bezig, waardoor er ook echte indianen waren. We keken naar een optreden van dansende indianen en als je goed keek, zag je dat het 'blote-billen-indianen' waren.
Het dorp was de moeite om te bekijken en ook de muziek was leuk om naar te luisteren. Als afsluiter nog even op de foto met een echte indiaan, een Cherokee-indiaan.
Nog een uurtje rijden naar Perry en daar slapen in een hotel.

De volgende ochtend stond ons een rit van 2 uur te wachten naar Homosassa. We reden naar de suikermolen. Daar konden we zien hoe ze vroeger suiker maakten. Dat komt dus niet gewoon uit de winkel :)
We kregen er honger van, dus even een pizza eten. Terwij wij middageten aten in een lekker zonnetje, zagen we op de televisie Engels voetbal in de regen, Liverpool- Manchester United voor de liefhebbers.

De Golf van Mexico, daar hoort strand bij. Onze short aan en naar Fort Island Beach. Een beetje een frisse wind, maar het was leuk in het zand spelen. De zee was iets te fris om in te zwemmen, al zagen we enkele dappere Amerikanen wel proberen.
Als we uitgespeeld waren, vertrokken we naar ons hotel in Lecanto.

Op maandag gingen we naar Homosassa Springs Wildlife State Park. Maar daarover later meer, we zijn nog steeds onderweg en de wifi in het hotel is niet zo fantastisch om foto's te uploaden.