Andersonville en opnieuw Columbus

29 december 2018 - Andersonville, Verenigde Staten

Vandaag stond er een uitstap naar Andersonville op het programma. We gingen daar al eens op bezoek in 2015, maar Tibo wou nog eens opnieuw naar het kerkhof.

Eens aangekomen, bleek dat het museum over de krijgsgevangen en het grootste deel van de site gesloten was. Andersonville valt onder de 'federal law' en dus werken er mensen die betaald worden door de federale regering. Aangezien Trump boos is dat de Democraten geen 5 miljard voor een muur aan de grens met Mexico willen betalen, is het land in 'shutdown'. Federaal personeel wordt niet betaald en sommigen mogen niet werken. Zou Trump ons een nieuw ticket betalen om volgende keer wel Andersonville te kunnen bezoeken?

We liepen wel even rond op het kerkhof. Toch indrukwekkend, al die witte grafstenen op mooie rijtjes naast elkaar.

We reden door naar Columbus, want Tibo was daar enkele dagen geleden zijn dekentje vergeten in het hotel. Dekentje ophalen, picknicken en dan toch nog even een museum bezoeken. We waren er dan toch.

Het was weer een typisch Amerikaans museum. In elke ruimte iets compleet anders. Van geschiedenis over moderne kunst tot een speelruimte voor kinderen. De blikvanger was een houten kano met geblazen glas er in. Heel erg mooi.

En dan terug naar het huis van Moeke. Daar kregen we pulled pork om te eten. Njammie!