Callaway Gardens en Columbus

26 december 2018 - Columbus, Georgia, Verenigde Staten

Nu Rani er is, is het weer eens tijd om op stap te gaan. We vertrekken voor een rit van 2u naar Roosevelt State Park. President Roosevelt vond het heerlijk vertoeven in de buurt van Warm Springs in Georgia. Hij liet er dan ook een buitenverblijf bouwen, the Little White House.
Zijn lievelingsplekje was Dowdell's Knob. Een plek waar je een prachtig zicht hebt op de vallei. 2 dagen voor zijn dood, kwam hij hier nog om te genieten van het uitzicht.
Wij hadden 'picknick with a view'.

Na het eten reden we verder naar Callaway Gardens. Een groot domein met mooie tuinen. Er was echt vanalles te zien.
Bij de roofvogelshow vloog er een uil zo dicht over ons hoofd, dat we de vleugels bijna konden voelen.
Er was ook een mooie vlindertuin. Aan de vlindertuin was er een kast waar we de vlinders uit de cocon konden zien kruipen. Het einde van 'Rupsje Nooitgenoeg', maar dan in real life.

Het beste moest echter nog komen. Callaway Gardens staat bekend om zijn Fantasy in Lights. Om 18u toen de zon ongeveer een kwartiertje onder was en het al goed donker werd, stapten we op een treintje. Goed aangekleed en met een dekentje, want eens de zon onder werd het goed koud.
Wat we dan zagen, was fantastisch. Een uur lang werden we door het park gevoerd, omringd door miljoenen lichtjes in alle mogelijke taferelen. Zelfs Lina werd er stil van.

We sliepen in een hotel in Columbus en gingen daar de volgende ochtend op pad. We begonnen bij het Naval Museum. Daar konden we enkele grote boten zien. We leerden over de verschillen tussen boten voor op de rivier, aan de kust en in de oceaan. Er was ook veel te lezen over The Civil War, de oorlog tussen het noorden en het zuiden van de Verenigde Staten.

Na het museum gingen we wandelen aan de rivier. Vanop de riverwalk konden we de andere oever zien, Alabama. We besloten om ook deze staat aan ons lijstje toe te voegen en gingen pizza eten in Phenix City, Alabama.

Onze trip naar Columbus sloten we af met, je raadt het nooit, een museum over oorlog. Vlakbij de legerbasis van Fort Benning is er het National Infantry Museum.
Wanneer je de grote hal doorgelopen bent, kom je op een soort brug waar je letterlijk midden in de oorlog terechtkomt. We zagen vanalles over de verschillende oorlogen waarin Amerika betrokken was. We stonden zelfs in een loopgraaf, nagebouwd zoals die bij ons. De kinderen willen binnenkort ook bij ons eens op bezoek naar de loopgraven.

Na een indrukwekkend bezoek reden we terug naar het huis van Moeke.