Roadtrip door Florida (deel 3)

21 december 2018 - Sint Augustine, Verenigde Staten

We eindigden ons vorig blogbericht bij onze aankomst in Sint Augustine. We reden via de Bridge of Lions het stadje binnen en waren overdonderd. Heel de stad is versierd met lichtjes. Geen wirwar van kleuren en stijlen, maar eenvoudig en allemaal op dezelfde manier. 'Nights of lights' noemen ze dit hier.

De volgende ochtend werden we wakker in de gietende regen. We moesten onze plannen wijzigen. We gingen dan maar naar het Otto Lightner Museum. Het museum is in het vroegere Alcazar Hotel. Een hotel van Meneer Flagler, een rijke zakenman. Otto Lightner kocht het hotel nadat het 15 jaar leeg had gestaan. Zijn persoonlijke collecties worden er nu tentoongesteld.

Na de middag kwam Moeke aan in Sint Augustine en gingen we naar Castillo de San Marcos. Dit kasteel werd bewoond door de Spanjaarden. In heel het dorp merk je nog steeds heel wat Spaanse invloeden. De kindjes speurden het kasteel rond en kregen hun tweede Junior Ranger badge.

's Avonds genoten we van een wandeling tussen de kleine gezellige straatjes met de prachtige verlichting.

De volgende dag waren er nog wat wolken, maar ook een beetje zon. De plannen van de vorige dag werden bovengehaald en we ging naar de Fountain of Youth. Toen de Spanjaarden aankwamen in Sint Augustine, troffen ze daar indianen aan. Er was iets bijzonder aan deze indianen. Ze waren eerst en vooral groter dan de gemiddelde Europeaan, maar er waren er ook mt rimpels en grijs haar. De levensverwachting hier lag ongeveer 30 jaar hoger dan in Europa.
Aangezien er in deze regio heel heldere onderaardse bronnen zijn, ontstond er een legende dat de indianen langer leefden door het water uit de Fountain of Youth. De rol van gezonde voeding en veel beweging, daar hield de legend weinig rekening mee.
Ergens midden van het park, kregen we nog een geweldige regenbui op onze kop. Dan maar schuilen in een hutje waar we uitleg kregen over de kruisboog waarmee geschoten werd. Een kruisboog van Vlaams makelij werd ons verteld. Naast kruisbogen uit Vlaanderen, kenden ze ook nog Geuze en Leffe.

Moe maar voldaan reden we terug naar Moeke thuis. Florida is prachtig, zeker als je met een grote bocht rond Disney rijdt ;)

1. Miet Van Landeghem:
    28 december 2018
    Prachtig ! ! !
    Het resultaat van deze reis denk ik :
    moe maar zeker voldaan !